דודליזם DOODLIZM



דודליזם DOODLIZM

תערוכה של האמן הבינ"ל BINSKY

אוצרת- טלי בן סירא

פתיחה 25.7 20:00 | נעילה: 04.08

תאו-מתחם תרבות ותוכן, וינגייט 168 הרצליה

שעות פתיחה: א-ה 09:00-20:00, ו' 09:00-13:00

הכניסה חופשית




אתם מכירים אותו וודאי מסמלו המסחרי: הלב האדום עם העין הכחולה בתוכו, אשר כבש את קירות ורחובות תל אביב. עכשיו הוא מתכנס, יוצר על קנבסים גדולים, ופותח תערוכת יחיד במרכז תאו בהרצליה.

רועי יעקובינסקי המכונהBINSKY" " הנו אמן רב תחומי ווירטואוזי אשר חי ופועל ברחובות תל אביב. ציוריו מאופיינים באקספרסיביות חסרת מעצורים, בגוונים חזקים, בצורות משונות ובעיקר בלב האדום שמוסיף לצורות הגרוטסקיות הומור, עידון ואופטימיות.

העבודות של BINSKY עשויות בטכניקה של "דודל" DOODLE, רישום לא מודע ללא תכנון מראש וללא מטרה ברורה. הציור המתחיל כשירבוט וממשיך כזרם תודעה חסר מעצורים עד לתוצאה הסופית, שלרוב גם לצייר עצמו אין ידיעה ברורה כיצד תראה, ובדרך כלל אין לו אפשרות לחזור על אותו ציור פעמים.

בטכניקת הדודל, בינסקי מכסה משטחי קיר או קנבס גדולי ממדים ומוסיף להם צבע בהתאם להלך הרוח שלו. בעבודותיו קיימת איכות תראפויטית החודרת לנפש. העבודות כוללות לעיתים דמויות גרוטסקיות, משוכפלות, ופנטסטיות. דמויות שהן ספק פגאניות ספק מכוכב אחר אך אלו מתוארות בהומור, משתלבות בהרמוניה אינטנסיבית לקומפוזיציה תלת ממדית, ויוצרות בעיני המתבונן חוויה משמחת, הרמונית ומהפנטת.

לצד ובתוך כל אלה, הלב האדום עם העין הכחולה בתוכו, סמל שאימץ בשנים האחרונות, החוזר ונשנה בציוריו, מרכך את היצירה ומרמז על פנייה לראיית הלב בעזרת עין שלישית ,ומשקף את ראייתו הרגשית והאופטימית ומאפשר למתבונן התרוממות רוח, חופש והשראה.

לצד יצירתו האורבנית ברחובות הערים בינסקי מצייר ציורים לרוב גדולי ממדים בקנבס הנמכרים בגלריות ברחבי העולם.

התערוכה דודליזם תוצג בגלריה של תאו - מתחם מעורר השראה שהוא בית לתרבות, יצירה ואמנות הממוקם בקרבת הים בהרצליה פיתוח.

ערב הפתיחה החגיגי שיתקיים בתאריך 25/7 בשעה 20:00 יחשוף את הקהל לעשרות יצירות של BINSKY על קנבסים גדולים ולעבודות שנוצרו על חלקי ריהוט ישנים שהצייר מצא ברחוב.

קיר מיוחד יוקדש ל 120 עבודות שנעשו על קרטון ממוחזר ונצבעו בצבעי שחור, צהוב אדום. עבודות אלו המכילות דמויות מיוחדות עם הלב של בינסקי, יועמדו למכירה במחיר של 250 ₪ לעבודה, ו50% מההכנסות ממכירה זו יועברו למטה החטופים.

בערב הפתיחה, יושם דגש מיוחד על עבודות הוידאו שנעשו בהשראת הלב של בינסקי, בהם הלב קם לתחייה, כדמות בפני עצמה, המבצעת פעולות שונות אשר נעשו בטכנולוגיית AI ויוקרנו בפטיו, תחת כיפת השמיים.

BINSKYנולד בישראל, אך גדל והתחנך בצעירותו בבירת האמנות – ניו יורק (ברובע הקווינס) בשנות השמונים העליזות. בשנות התשעים, הוא שב לישראל והחל ללמוד עיצוב וציור באקדמיות השונות לאמנות ולצייר בסביבה אורבנית במרחבים ציבוריים של תל אביב וערים נוספות בישראל.

התערוכה, תציג עשרות עבודות מזרם האמנות הבינ"ל- "DOODLIZM" אמנות השרבוט, אשר התפתחה בעיקר בארה"ב ובאנגליה בשני העשורים האחרונים וממנה הושפע BINSKY. בין האמנים המפורסמים בתחום בעולם ניתן לציין את- סאם קוקס המכונה מיסטר דודל, האתי סטיוארט, ג'ון בורג'מן, אווה-לוטה לאם, פרד בלאנט,ועוד. חלק נכבד בהתפתחות הדודל כתופעה תרבותית ואמנותית אפשר לייחס גם ליוזמה של גוגל להעמיד את הלוגו שלה לטובת רעיונות הדודל. גוגל הגדירה את הדודל כחגיגה ספונטנית של תרבויות, מקומות, אירועים וגיבורי תרבות והחילה אותו על מה שבדך כלל אינו נוטה להתשנות כלל - הלוגו של החברה. כך בכל פעם אנו פותחים את הדפדפן של גוגל ומוצאים לוגו חדש שמגיב באופן רלוונטי וספונטני לאירועי השעה.

העבודות בתערוכה יועמדו למכירה במחירים שבין 250 ₪ ל 22,000 ₪.

אוצרת התערוכה- טלי בן סירא.

אירועים במהלך התערוכה

25/7 אירוע פתיחת התערוכה, בשעה 20:00, הכניסה חופשית. https://did.li/PzjgT

28/7 שתי סדנאות אומן לילדים מגיל 8, עלות- 75 ₪ . בהרשמה מראש סדנה HEART FACTORY - 11-12:30. להרשמה- https://did.li/Wi9Nf סדנה DOODLE MAKER - 16-17:30. להרשמה- https://did.li/82WlC

1/8 בשעה 18:00 סיור מודרך בתערוכה עם האוצרת. בשעה 19:00 שיח אמן, עם בינסקי והאדריכלית דנה אוברזון - טלי בן סירא אוצרת התערוכה תראיין את בינסקי ואת דנה אוברזון על שיתופי הפעולה בניהם, ועל אמנות כחלק מתכנון אדריכלי של החלל והמרחבים הציבוריים. הכניסה חופשית. בהרשמה מראש באתר תאו- https://did.li/ndpZH

4/8 בשעה 10:30 סדנה אמן משפחתית ליצירה זוגית – הורה וילד מגיל 6 . עלות 30 ₪ לכל משתתף. סדנה משפחתית שתיפתח בסיור ושיח קצר על אמנות השירבוט והנחיות לקראת היצירה המשותפת. בתום הסדנה, רגע לפני שנפרדים וחוזרים הביתה עם היצירה הזוגית, נאחד את כל העבודות לכדי יצירת ענק אחת -דודל אמנותי קהילתי, איתה ואותה נצלם למזכרת ונפרסם ברשתות. בהרשמה מראש - BINSKY - סדנת אמן משפחתית 4.8 בשעה 10:30 - Teo - תאו



לינק לסרטון תערוכה- https://youtu.be/VomGyye0bI0?feature=shared

צילומים- אולג בלזנוב

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

'אלקע בר'- פודטראק ובר אוכל בעין זיוון משיק תפריט ערב קיצי לימי חמישי

פסטיבל מתוק כדבש!

מהיום קל לרדת במשקל בזכות השף הבריא