עוגת תפוזים ללא גלוטן

אני לא יודעת אם אתם זוכרים אבל בשנות ילדותינו פסח היה סופר מאתגר- היינו מתענגים על מצה עם שוקולד או שמא עוגיות היין/קוקוס/בוטנים ומבחינתנו זה בהחלטה היה מספיק, אולם מאז ועד היום עברו המון מים בנהר וכיום ניתן למצוא כמעט הכל בהתאמה לחג.

טחנת "קמח הארץ" דואגת לנו לפסח כשר וסופר טעים עם קמחים מעולים, ללא גלוטן! והפעם הטחנה מציעה שתי תערובות כשרות לפסח בסדרת MOLINO - מולינו מיוחד ללא סוכר (!) - לעוגות ועוגיות; ומולינו מיוחד ללחמים, פיצות ועוד. מהיום כבר לא צריך לחשוב ו/או לעבוד קשה! ניתן להכין כל מאפה עם הקמח המעולה ובכך כלל לא נרגיש בקושי ההכנות.

הסדרה מיוצרת באיטליה, בטחנת קמח עתיקה בצפון המדינה. תוצאות האפייה בשימוש בתערובות המולינו אינן נופלות משימוש בקמחים רגילים מבחינת הטעם, המראה ונוחות העבודה. מתלבטים מה להכין? על אריזות המוצרים ובאתר הטחנה מוצע מגוון של מתכונים נהדרים.

אני משתמשת בקמחים של מולינו באופן קבוע במהלך השנה וכל עוגה נוחלת הצלחה מרובה. יש לילדי המון חברים שרגישים לגלוטן על כן הקמחים הללו פשוט מהווים פתרון מושלם לכל רגע נתון. 

התערובות כשרות לפסח, פרווה, בהשגחת בד"ץ בית יוסף (לאוכלי קטניות). הן ישווקו בנגישות גבוהה במגוון רשתות מזון וחנויות ברחבי הארץ: רשת שופרסל, ניצת הדובדבן ובמבחר חנויות טבע ברחבי הארץ.




מחיר: 17 -22 ש"ח לאריזה במשקל 500 גרם.

***

"קמח הארץ" הינה טחנת קמח ישראלית (מ-2009) במושב כוכב מיכאל, המייצרת ומשווקת קמחי איכות במחירים הוגנים. הקמחים הנטחנים בה מכילים את גרעין החיטה בשלמותו, כולל הסובין והנבט. הקמחים המיובאים מגיעים מטחנות קמח מובילות ומתמחות בגרמניה, צרפת ואיטליה.

אז גם הפעם אכין לחג את עוגת התפוזים המפורסמת שלי שנוחלת הצלחה מרובה , להלן המתכון:


המצרכים:
6 ביצים(מופרדות)
2 סוכר וניל
כוס סוכר
3/4 כוס שמן
1 אבקת אפיה
כוס מיץ תפוזים (טבעי)
קליפה מגוררת מתפוז שלם
2 כוסות קמח מולינו+ שקית אבקת קפיה

אופן ההכנה:
להקציף חלבונים כ-2 דקות על מהירות גבוהה.
להוסיף סוכר, סוכר וניל ואז להקציף בערך 4 דקות עד לקבלת קצף גבוהה נפוח ומבריק .
להוסיף את החלמונים בזרם איטי, ואז להוסיף את השמן בזרם איטי, אחריו את התפוזים בזרם איטי ולערבב עוד דקה לאיחוד , להנמיך אחד במהירות , להוסיף את האבקת אפיה ואת ה-2 כוסות קמח מולינו+ אבקת אפיה - עוד חצי דקה עירבוב ולעצור. בסיום ההכנה להוסיף את החמאת שקד ולערבב קלות.

לשמן תבנית עגולה, לשפוך את הבלילה, להכניס לתנור מחומם 180 מעלות במשך כ-40 דקות או עד שהקיסם יוצא יבש.

ניתן להכין את העוגה עם סיר הפלא ואז פשוט בסיום האפייה להפוך אותה על הרגליים של התבנית ולתת לה להתקרר ממש בערך שעה עד שהתבנית קרה , להעביר סכין בדפנות ולשחרר בעדינות מהתחתית ואז היא תצא יפההה (חשוב שאם אופים בסיר הפלא לא לשמן את הסיר).




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגל'ה- ילדים אופים בכפר הילדים מל"י כרמיאל

פיליפס אוונט משיקה פתרון חדש להאכלה מבקבוק המאפשר לתינוק לשלוט בקצב ההאכלה, בדומה להנקה

מהיום קל לרדת במשקל בזכות השף הבריא