סוכות בצפת: פסטיבל הלאדינו הבינלאומי – והשנה עם חגיגה של שמחה לכל המשפחה!



סוכות בצפת: פסטיבל הלאדינו הבינלאומי – והשנה עם חגיגה של שמחה לכל המשפחה!




פסטיבל הלאדינו הבינלאומי יתקיים בצפת בפעם החמישית, והשנה בחול המועד סוכות (2-4.10) במתכונת מיוחדת בסימן לאדינו עם חגיגה של שמחה לכל המשפחה. הפסטיבל הצפתי שכבר הפך למסורת מציע שלושה ימים של חוויה מוסיקאלית תרבותית ברוח הלאדינו, עם ניחוח ספרדי ואוירה ים תיכונית - תרבות שאפיינה את צפת במהלך המאה ה-16.

צפת בשיתוף הרשות הלאומית לתרבות הלאדינו ישמחו את הקהל בשלושת ימי הפסטיבל. בין השעות 11:00-16:00 ילבש מדרחוב ירושלים הצפתי אווירת לאדינו מיוחדת וייהפך ל"שדרת הלאדינו" עם במות להופעות והרקדות בסגנון הלאדינו וספרד לצד מיצגים חיים, שחקנים ודמויות ענק. ייפתחו דוכנים מגוונים ויתקיימו סדנאות יצירה ברוח הלאדינו של הכנת קישוטים, מניפות וקסטנייטות לצד מתחם מתנפחים, משחקים ופעילויות נוספות לילדים ולכל המשפחה.

ב'בימת הלאדינו' בשדרה, יופיעו ב- 2.10 הרכב עם ניגונים מטורקיה העתיקה, ב- 3.10 חפלה ים תיכונית עם להקת אניס היוונית, מופע של עירית ענבי ואבי ונטורה וב-4.10 חגיגה של שמחה עם להקת 'צלילי העוד' ולקינוח מופע מיוחד של יהודה אליאס. ב"בימת הילאדינו" יתקיימו מופעים גדולים לילדים ביניהם ילאדינוס עם חני נחמיאס (2.10), קופיקו (2.10), מיכל הקטנה (4.10) ואמני ילדים נוספים. ביום ג' 3.10 שידור חי של תוכניתו של ירון אילן בערוץ 24 עם שורה ארוכה של אמנים אורחים ומקומיים בסגנונות הלאדינו והמזרח (12:00-16:00).

בשעות הערב (19:30) תעבור החגיגה להיכל התרבות בצפת, למופעים גדולים – הצדעה לג'יפסי קינג , עם מופע פותח - 'ניגונים' (2.10), הפרויקט של רביבו (3.10) ועוד. הכרטיסים יימכרו במחירים מסובסדים באתר היכל התרבות.

ראש העיר שוקי אוחנה "צפת החוגגת השנה 75 לשחרורה חוזרת לשורשיה כבירת תרבות הלאדינו, והשנה בפורמט משפחתי מיוחד, עם מופעי ענק וחגיגה תרבותית עשירה ויוצאת דופן לכל המשפחה. שלושת ימי פליאה וחוויה גדולה. העיר נערכת בשמחה לארח בעיר את האלפים הרבים שיגיעו. חג שמח לכולם!"

למידע נוסף ladinoz.com







תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגל'ה- ילדים אופים בכפר הילדים מל"י כרמיאל

פיליפס אוונט משיקה פתרון חדש להאכלה מבקבוק המאפשר לתינוק לשלוט בקצב ההאכלה, בדומה להנקה

מהיום קל לרדת במשקל בזכות השף הבריא