אמן הוא מוזיאון יעקב גילדור / חגיגות ה-75


אמן הוא מוזיאון

יעקב גילדור / חגיגות ה-75

"בציוריו של גילדור אנו מגלים את ישראל וחשים אותה לא כמראית עין של פולקלור, או מבעד לסרטים ולעלוני פרסום, אלא כפי שאמן גדול רואה וחש אותה. ציוריו משקפים אלפי שנות סבל בניסיון לצייר דימויים, בניגוד למסורת ההיסטורית של בלימה על ידי יהודים מאמינים. גילדור הפך לסמל של דור זה, ועבודותיו הם מזמורים ספונטניים לתקופה החדשה והמופלאה...". פרופסור ארנסט פוקס – מורו של גילדור

מעטים האמנים בעולם הרחב בכלל, ובישראל בפרט, אשר מבט על מסכת חייהם וכלל יצירתם הרחבה ילמד על ההיקף הענק וחסר הגבולות של יצירתם.




יעקב גילדור, הוא אחד המייצגים את אותה קבוצת אמנים יוצרים - המתמחים בסגנונות מגוונים, בשפות ביטוי עשירות ובמיומנויות בלתי רגילות. עם השנים, לצד פעילותו היצירתית, גילדור הקים אוסף אמנות איכותי וחשוב. כמות יצירותיו שלו עצמו, במגוון העצום של הסגנונות יכול להיות משווה לאוסף אומנות ידוע של מוזיאון מוביל.

היקף הפעולה האמנותית של גילדור, מזה למעלה מחמישים שנה, בתחומי הציור והפיסול נע מהסגנון הפיגורטיבי והריאליסטי אל הסוריאליסטי, מהסגנון המינימליסטי ומיצירות ההדפס והתחריט אל המופשט, אל הקולאז' והמיצב. במהלך השנים, יעקב גילדור הציג במוזיאונים מובילים בארץ ובחו"ל, בעשרות גלריות וירידי אמנות וכמו כן שיתף פעולה עם אמנים איכותיים ויידועי שם.




"אמן הוא מוזיאון" הוא שמה המטאפורי של התערוכה הנוכחית המוצגת במרכז עמיעד ביפו, על פני למעלה מ-1000 מ"ר, תערוכה בהיקף ובעיצוב מוזיאלי, שטרם נראה כמותה במקומותינו, תערוכה, המיועדת להעניק את הכבוד הראוי לגילדור ולסקור קורטוב איכותי ומייצג של פעילותו.

לצד עבודותיו של יעקב גילדור יציגו בתערוכה שנים עשר אמנים ואמניות צעירים, בוגרי אקדמיות לאמנות בארץ, שיצרו עבודות חדשות במיוחד לתערוכה כמחווה לאמן- נעמה הראל , מירב לוין, אנאל לוזון, נוי עזורי , אורי נצר, שלומי בן יקר , קרן שפילשר, רוני גריפית , טל ליבנה , אוה לוין, נוי הוד, דאריל ארז. כל עבודה תוצג בסמוך ליצירה של גילדור שנבחרה. תצוגה זו תצטרף לאטרקציה הנוספת והמיוחדת בפרויקט, והיא - תצוגת עשר יצירות אמנות מיתיות, שנבחרו מאוסף גילדור ויחשפו לעיני קהל האורחים זו הפעם הראשונה.




יעקב גילדור נולד ב-1948 בגרמניה. אימו שרדה את השואה למרות שמרבית בני משפחתה נספו בה. נושא המוות, החיים והשאול חזר שוב ושוב ליצירתו. המשפחה עלתה ארצה התישבה בחולון ומאוחר יותר רכשו בית קפה בתל-אביב וקונדיטוריה ביפו, המבקרים בהם, היוו השראה לציוריו הראשונים כנער אמן צעיר. גילדור שהתקבל ללימודים באקדמיה בצלאל, העדיף ללמוד משפטים ועבד בעריכת דין כ-15 שנה. בהמשך נולדו לו ולחוה אשתו, שלושה בנים: גיא, עופר ובועז. כיום האמן מתגורר ויוצר ביפו ובסטודיו שלו בחולון, המעוצב כסלון ישראלי בורגני עם הרהיטים של הוריו ז"ל.

ציוריו הראשונים עוד משנות הששים והשבעים עסקו בסצנות דרמטיות סוריאליסטיות, סגנון, אותו רכש ממורו ארנסט פוקס, באוסטריה. בשנות השמונים הקים את "קבוצת משושה". מאוחר יותר יצא לפריס לסדנאות האמנים בסיטה, בה קיבל סטודיו אמן.




בשנים האחרונות מציג יעקב גילדור סדרות של עבודות בתחומי ההדפס, התחריט, חיתוכי עץ והקולאז'ים. כל אלה מצטרפים לציוריו במגוון הסגנונות. במהלך התערוכה בחודש יוני 2023, לציון יובל ה-75 לאמן, תערך סדרת אירועי מופעי אמנות, מוזיקה, מחול, שירה - רובם ככולם, בהשראת ציוריו של יעקב גילדור.

"יעקב גילדור אינו מרפה מהדמות האלגית של היפוליט. כמו אייקון המלווה את המאמין, כך נושא איתו גילדור את האמבלמה מציור לציור. הוא מטה אותה קדימה, הוא חוזר על צדודיתה וכו', כשהוא מזמיננו להצלבות פרשניות שונות של הדמות בהתאם לרקע שאליו הוטלה." גדעון עפרת.

אוצרי התערוכה- דורון פולק ואיריס אלחנני.

התערוכה "אמן הוא מוזיאון" תוצג בין ה – 15/6-1/7/23 במרכז עמיעד- רחוב עמיעד 12, שוק הפשפשים, יפו. שעות פתיחה ימים א'-ב' 15:00-20:00

ימים ג'-ד'-ה' ושבת 11:00-20:00 יום שישי 11:00-16:00

ובשישי 23/6 11:00-19:00 . הכניסה חופשית. הקהל מוזמן.

· ניתן להזמין סיורים מודרכים בתשלום לקבוצות. ההרשמה בוואצסאפ בלבד- 050-9345829




אירועים-פתוחים לקהל הרחב. ללא תשלום

15.6 בשעה 19:30 , אירוע פתיחה חגיגי עם המופע "לחישה". רוקדת יוצרת: שרון הללי אסא, מוסיקאי יוצר: אייל ציפור פרידמן. נבל ואפקטים.

19.6 בשעה 19:00 , שיח גלריה עם מאיר אהרונסון ,דורון פולק וד"ר בתיה ברוטין.

23.6 בין השעות 16:00- 19:00 , מסיבת טנגו בחלל עמיעד בתוך התערוכה עם סילביה רכשמיר .



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגל'ה- ילדים אופים בכפר הילדים מל"י כרמיאל

פיליפס אוונט משיקה פתרון חדש להאכלה מבקבוק המאפשר לתינוק לשלוט בקצב ההאכלה, בדומה להנקה

מהיום קל לרדת במשקל בזכות השף הבריא