עצמאות 2023: פתיתים 'אורז בן גוריון' במהדורת רטרו ייחודית



עצמאות 2023: פתיתים 'אורז בן גוריון' במהדורת רטרו ייחודית

לקראת חגיגות 75 שנה למדינה ויובל למותו של בן גוריון אסם משיקה קולקציית רטרו של פתיתי בן גוריון האהובים





הזוגי חובב "רטרו" מושבע ובמרוצת השנים נדבקתי בטירוף שלו גם, מאוד אוהבת את הדברים העתיקים, את הרטרו, חוקרת, שואלת, מתעניינת. על אורז "בן גוריון" שמעתי לא אחת- כן, הן, הלוא הם הפתיתים האהובים על כולנו, אולם לא אחת שאלתי את עצמי מדוע למעשה זהו שמם. 

קום המדינה, גלי עליה עצומים, אתגרים רבים. ראש הממשלה, דוד בן-גוריון, מחפש פתרונות.ישראל סובלת ממחסור באורז ובאסם מתגייסים למשימה הלאומית ומפתחים מוצר חדש: "אורז בן-גוריון". מוצר זול, טעים ומשביע שיאפשר לעולים החדשים לבשל מנות המזכירות את הבית. אלה הם הפתיתים שכולנו מכירים ואוהבים. חלפו שנים, והפתיתים, שנועדו לספק תזונה מנחמת וביתית נשארו אחת המנות האהובות, שמזכירות לכל ישראלי, את הבית. כיום לדעתי אין בית שהפתיתים לא מהווים חלק שגרתי ויום יומי מהתפריט היומי.

לקראת חגיגות 75 שנה למדינה ויובל למותו של בן גוריון, בשיתוף עם המכון למורשת בן גוריון אסם משיקה מהדורת רטרו מיוחדת של פתיתים "אורז בן-גוריון" כאשר על האריזה נמצא הסיפור מחמם הלב של 'אורז בן-גוריון'. קולקציית הרטרו בשלושה סוגי אריזות נוסטלגיות, בעיצוב ייחודי ברוח התקופה, מספרת את הסיפור המרגש של אחדות סולידריות ויצירתיות שהביאו את הפתיתים לשולחנם של דור המייסדים ומלווים אותנו עד היום כחלק בלתי נפרד של תרבות הקולינריה בארץ. אז כן, מעבר לפתיתים המעולים והכי טובים שיש בשוק המארז החדש והמוגבל פשוט כובש לבבות, איזה עיצוב מרשים, מהמם ומיוחד!! בעת השימוש בפתיתים אף שמרתי לעצמי את השקית כי ממש התבאסתי לזרוק אותה.








לדברי נטע אוזן, מנהלת הפעילות של החטיבה הקולינרית באסם נסטלה: הפתיתים הם מוצר שקיים בכל מטבח בישראל, אהובים על כל בני המשפחה גם בהכנתם הפשוטה וגם בבישול מורכב. בחוץ לארץ הפתיתים מככבים במסעדות פאר ונקראים Israeli couscous. אסם שמרה לאורך השנים באדיקות אחר המתכון המקורי ושיטת הייצור הייחודית כדי להביא לצרכן את הטעם המנצח. אנו באסם מזמינים את הצרכנים במסגרת שיתוף הפעולה הייחודי והמרגש הזה, לבוא ולבקר בצריף וללמוד על מורשתו החשובה של דוד בן-גוריון וכמובן לבשל ארוחה טעימה עם הפתיתים של אסם ולהרגיש חלק מהסיפור הישראלי והטעמים הישראליים שמלווים אותנו מאז ועד היום".

לדברי איתן דוניץ, מנהל המכון למורשת בן- גוריון: "אל תבוזו לקטנות - ואל תירתעו מגדולות." אמר דוד בן-גוריון. ראש הממשלה הראשון היה ממנהיגי הישוב עוד בטרם קום המדינה, הכריז על הקמתה, והיה שותף מרכזי בהתוויית דרכה, מהקמת הצבא ועד החינוך הממלכתי. העלייה הגדולה הייתה אחד מהמפעלים החשובים ביותר בעיניו. וגם כאן עסק בהחלטות הרות גורל ובמקביל היה עסוק בפרטי פרטים. המכון למורשת בן-גוריון רואה כמטרה את הנגשת מורשתו של בן-גוריון לציבור בגדולות ובקטנות, בביקורים בצריף ובארכיון, בפעילויות חינוכיות מול מערכת החינוך, כוחות הבטחון, אזרחי ישראל ויהודי העולם, דרך הרצאות, פעילויות חווייתיות, חדרי בריחה, פודקאסטים ועוד ועוד. בין כל אלה אנו שמחים להיות שותפים להשקת מהדורת הרטרו של פתיתי 'אורז בן-גוריון' ומזמינים את אזרחי ישראל להנות מארוחה ישראלית המחברת בין עבר, הווה ועתיד. כי הפתיתים אמנם קטנים, אבל בקולינריה הישראלית הם מככבים בגדול! בתיאבון!

כשרות: בד"ץ שארית ישראל

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגל'ה- ילדים אופים בכפר הילדים מל"י כרמיאל

פיליפס אוונט משיקה פתרון חדש להאכלה מבקבוק המאפשר לתינוק לשלוט בקצב ההאכלה, בדומה להנקה

מהיום קל לרדת במשקל בזכות השף הבריא