מה הקשר בין נקניקיה לאקלים?



מה הקשר בין נקניקיה לאקלים?



מי שמכיר אותי יודע שבאופן אישי מאוד אוהבת ספרי ילדים, יושבת שעות עם ילדי גם כיום עת שבגרו להם, קוראים יחדיו, מעבירים חוויות, צחוקים ונהנים מזמן איכות מוקפד מאוד. 

השבוע הגיע לידי עותק של הספר : "איך מכינים נקניקיות?" שיצא לאור על ידי חברת הבשר המתורבת Aleph Farms (אלף פארמס), הספר מיועד לקטנטנים יותר על כן הפעם בחרתי לשבת ולספר לאחייני את הסיפור המקסים. בספר אנו הקוראים נחשפים לברבקיו משפחתי במהלכו אמם של יערה וירון מספרת להם מהיכן מגיעות הנקניקיות שהם אוכלים. הסיפור מתאר את התהליך בו גדל בשר מתורבת ובכך מעניק סוף טוב לכל המעורבים, כולל החיות. הספר כתוב בצורה קלילה, הומוריסטית ונחמדה מאוד לגיל הרך.

בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר מודעות ואקטיביזם מצד הדור הצעיר להיאבק במשבר האקלים. כחלק מהמאמצים להנגיש ידע ופתרונות במערכות המזון גם לקהל הצעיר, חברת Aleph Farms מוציאה לאור ספר ילדים העוסק בשאלה המוכרת לכל הורה: מהיכן האוכל שלנו מגיע, ובמקרה הזה - נקניקיות. בשנים הקרובות כאשר חזון הבשר המתורבת "ירקום עור וגידים", תעשיית החקלאות מן החי תעבור לשיטות ברות קיימא בעוד טכנולוגיות מזון, כמו בשר מתורבת, ישלימו את אותן שיטות כחלק מתהליך ה"מעבר ההוגן".

בשביל לייצר בשר מתורבת, מה שנחוץ הוא דגימת תאים זעירה מבעל חיים (במקרה של Aleph Farms זוהי פרת אנגוס שחורה בשם לוסי החיה בחווה בקליפורניה) ובה תאים היכולים להתרבות ולהתמיין לתאי שריר, שומן ותאים מייצרי קולגן. תחילה מניחים את התאים בתוך כלי קיבול המדמה את הסביבה הפנימית של החיה ונותנים לתאים "לאכול" מרק של חומרי מזון כמו חלבונים, שומנים ומינרלים. בתוך 3-4 גדלים כפי שהיו עושים בתוך הסביבה הפנימית של גוף הפרה.

חברת Aleph Farms מקיימת סדרות הרצאות בשם ״שיח מתורבת״ בערים שונות בארץ, העוסקות בנושאים של בטחון מזון, בריאות, משבר אקלים וצדק חברתי. האירועים פתוחים לקהל הרחב ואינם כרוכים בעלות.

את ספר הילדים ניתן לרכוש אונליין במגוון חנויות (ביניהן מנדלי מוכר ספרים, עברית וביבוקס), ובפרט דרך 'אוריון ספרים' במחיר של 62 ש"ח בלבד




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגל'ה- ילדים אופים בכפר הילדים מל"י כרמיאל

פיליפס אוונט משיקה פתרון חדש להאכלה מבקבוק המאפשר לתינוק לשלוט בקצב ההאכלה, בדומה להנקה

מהיום קל לרדת במשקל בזכות השף הבריא