טרנד הקטיפה חוזר אלינו...


טרנד הקטיפה חוזר אלינו...

באדיבות: לילך שמול מעצבת בחברת שניר נדל״ן וחוקרת עיצוב ואמנות




הקטיפה היא חומר אשר זוכה לעדנה פעם אחר פעם. בד הקטיפה הוא בד מפואר וכזה שנעים מאד לגעת בו והוא מייצר תחושת חום, שפע וזוהר.

הקטיפה בעבר ובהווה - בעבר ראינו חופות רבות של מיטות אשר רופדו בקטיפה ואף על פי שזמנים אלו מאחורינו, נוכל לראות פריטי ריהוט רבים שהם עדיין מרופדים בקטיפה כמרכיב מרכזי בעיצוב עכשווי בשנים האחרונות. השנה נדמה שהטרנד עושה שוב את דרכו למרכז הבמה. טרנד הקטיפה הבולט הוא בגוונים בהירים יותר, כאשר רהיטי קטיפה משתלבים בעיצוב, יותר מאשר משמשים כחלק מרכזי דומיננטי. ככל הנראה שהשנה נראה קטיפה בגוונים ניטרליים ופסטלים, בשימוש על צורות עכשוויות עם קווים נקיים.

חידושים בתחום הקטיפה - למרות זאת, אם חשקה נפשכם בקטיפה בצבעים מרהיבים יותר, אפשר להשתמש בהם כמובן, אבל מומלץ ליישם כמה שינויים. ראשית כל, נסו לחשוב על גוונים רכים יותר של צהבהב, ירוק מרווה או כחול בינוני, ושקלו לערבב קטיפה עם בדים אחרים כדי לדלל את הנטייה שלה להשתלט על המרחב. בעת השימוש בקטיפה מכותנה, אפשר לשלב אותה עם פשתן או פשתן עבה השילוב ירכך את הגלאם של הקטיפה ויעניק לה מראה טבעי יותר וצנוע, אפשרות נוספת היא אפילו לחפש רהיטים שכבר משלבים את הגישה הרב-טקסטורה הזו בגימור. קטיפה ופשתן כפי שאמרתי משתלבים בצורה יוצאת דופן, והפשתן נותן מראה נינוח יותר משום שקטיפה יכולה להיראות רשמית מאוד.

טיפים ועצות לשימוש נכון בקטיפה בבית:

שילוב מוצלח של הקטיפה בחלל המרכזי בבית יכול להיות לדוגמא בצורה של ספת קטיפה או בתצורה של וילונות מקטיפה כדאי לשים לב שפריט כגון וילונות קטיפה יכולים לייצר מראה מעט

כבד ולכן יש לבחור בקפידה את הצבעוניות ואת ההתאמה ליתר החלל, אין ספק ששימוש בוילונות מקטיפה מייצרים אמירה עיצובית כמו גם סגנון אישי ייחודי.

אפשרות נוספת מעניינת היא שימוש בקטיפה בעלת פטרן, השימוש הזה יקל על הנראות הכבדה במעט של הקטיפה ויכול להיות כמובן ככיסוי מיוחד לכריות ספה.

בפינת האוכל - כסאות פינת ישיבה מהודרת יכולים להיות עם כריות ישיבה מקטיפה , או כסאות מרופדים בקטיפה יתנו מראה מתוחכם שכל מי שיתארח אצלכם ידבר עליו.

בחדר השינה - השימוש בקטיפה ייצר מראה אינטימי, עומק ותחושת בוטיק, ניתן לשלב עם כריות המקשטות את המיטה. השילוב בין קטיפה לעץ הוא מוצלח ביותר. תוכלו לשלב בין כורסאה מהודרת מעץ מרופדת קטיפה בחדר השינה לצד מנורת קריאה ושולחן קפה קטן. גם בחלל הזה שימוש בטקסטיל בחוכמה בתצורה מינימליסטית של הוספת שמיכה או כיסוי מיטה מקטיפה בחדר השינה יתנו את הוואו אפקט המבוקש.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגל'ה- ילדים אופים בכפר הילדים מל"י כרמיאל

איש העסקים פרדי איינסאז אירח בביתו את הנסיך רזא פהלווי ין - בנו של השאה האיראני

פיליפס אוונט משיקה פתרון חדש להאכלה מבקבוק המאפשר לתינוק לשלוט בקצב ההאכלה, בדומה להנקה