עונת הניקיונות על פי Dyson!


עונת הניקיונות על פי Dyson!



תקופת ההסתגרות בבתים יחד עם התקרבות האביב וחג הפסח, מחזקת אצלנו את הצורך לנקות את הבית באופן יסודי ולנצל את הזמן הפנוי למשימות שדחינו במשך זמן רב. אחד המכשירים הנאמנים שקיימים כמעט בכל בית הוא שואב האבק שהפך להיות יד ימיננו ומזמן כבר חצה את שולי השטיח לכל משטח בבית..

מחקר חדש של דייסון שחקר הרגלי ניקוי והתנהגויות והתעמק בהבנתנו של אבק ביתי והשפעתו על הבריאות והרווחה שלנו בתקופה שבה היגיינה חשובה יותר מאי פעם, מצא כי 3 מתוך 5 אנשים בעולם מנקים את הבתים שלהם בתדירות יותר גבוהה מאז פריצת מגפת הקורונה.

עוד מצא המחקר כי 1 מ-5 הופתעו לגלות שווירוסים יכולים להיות נוכחים באבק ביתי ופחות מ-5% יודעים שקרדית האבק והצואה שלו הם המרכיבים של אבק כולו.

מחקר עולמי מראה כי יש צורך בחינוך נוסף סביב מה שממציא את האבק בבתים שלנו. בעקבות המגיפה העולמית, עכשיו כשאנחנו מבלים יותר זמן בבית חשוב שאנשים יבינו שחלקיקים מיקרוסקופיים שיכולים להשפיע על רווחתנו נמצאים באבק בכל רחבי הבתים שלנו- מה שמצריך מאיתנו לנקות על בסיס יומי.

רוכשים שואב אבק?

ניר הנדלר, סמנכ"ל סחר ושיווק של דייסון, נותן טיפים חשובים לרכישה:

התאמת סוג השואב לצרכי הבית

חשוב להתאים את סוג השואב לצרכים שלנו ולקחת בחשבון מס' פרמטרים כגון: כמות השטיחים בבית, סוג הרצפה, פרקט, סוג הספות והריפוד וכמובן האם יש בעלי חיים בבית.

יש שטיחים בבית?

במידה ויש הרבה שטיחים שפרושים ברחבי הבית, מומלץ לרכוש שואב אבק עם מברשת חובטת לניקוי ותחזוק נכון ויעיל של השטיחים . המברשת, ממונעת אשר דוחפת את סיבי הניילון לתוך השטיח באמצעות המנוע הנמצא בתוך ראש המברשת, ומסלקת את האבק והלכלוך השקועים מעומק השטיח.

ריצוף ופרקט

לתחזוקה נכונה של הריצוף, יש להקפיד על שימוש בשואב אבק שמותאם לשאיבה של רצפה קשה ופרקט. שואב האבק המומלץ לכך הוא כזה המגיע עם מברשת רולר רך 'פלאפי' קטיפתית המונעת שריטות לרצפות ופרקטים, בעלת סיבי ניילון קשיחים וסיבי פחמן אנטי-סטטיים רכים להסרת אבק דק מרצפות ופרקטים.

חיות מחמד בבית

לבתים עם חיות מחמד מומלץ לרכוש שואב אבק ייעודי לניקוי יסודי ולשאיבה של פרוות ושיער של בעלי חיים מהספות, השטיחים והמזרנים במיוחד אם חיות המחמד שלכם נהנות לבלות עליהם. מומלץ שימוש בשואב עם מברשת חובטת המתאימה לשטיחים - המברשת חובטת בשטיח ומגיעה ללכלוך ששקוע עמוק בתוך סיבי השטיח - כמו פרווה, אוכל או חפצים שבעלי החיים ניסו להסתיר.

נוחות תפעול, ניקוי ותחזוקה

נוחות התפעול והשימוש בשואב אבק הנם פרמטר חשוב שיש לבדוק היטב בעת הרכישה. כדאי לשים לב למשקל השואב כך שלא יהיה כבד מידי ושיהיה נוח לשימוש ואחסון וללא כבלים העלולים לסרבל את העבודה. כמו כן, בעת בחירת שואב אבק, יש לתת דגש גם לנוחות תחזוקת וניקוי השואב כי הן אלו שישמרו על תקינות ויעילות וישיגו עוצמת שאיבה מקסימלית. מדובר בפעולות כגון ריקון המיכל שהוא מתמלא, ניקוי מברשות ושטיפת המסנן במים אחת לחודש בממוצע, וזאת בכדי למנוע תופעות של סתימה ואיבוד עוצמת שאיבה. תשמרו על השואב אבק שלכם והוא ישמור על הבית שלכם נקי לאורך זמן.

חיי הסוללה

משך זמן פעולת הסוללה משתנה בין סוגי שואבי האבק השונים. הסוללה הטובה ביותר היא כזו שתאפשר זמן שאיבה רצוף של המכשיר ללא איבוד מעצמתה. מומלץ לבחור בשואב עם צג LCD המציג בזמן אמת את מצב העצמה וזמן הפעולה, לשליטה מירבית על פעולת הניקיון וכן מתריע על תקלה בסוללה. חשוב לטעון את הסוללה במלואה לפני השימוש הראשון במכשיר ולאחר כל שימוש. זאת מכיוון שהסוללה והאלגוריתם של מערכת הניטור 'לומדים' עם הזמן, וטעינה מלאה של המכשיר עוזרת לו לחשב ולהציג באופן מדויק יותר את משך הפעולה הנותר.

אביזרים נלווים

מומלץ לבדוק מהי ערכת האביזרים הנלווים המגיעה עם רכישת שואב האבק. לאביזרים אלו יש תפקיד חשוב בהקלה על ניקוי האבק והלכלוך ממקומות בעייתיים או מקומות שלא חשבנו שמצטבר בהם אבק כגון מזרנים, מרווחים צרים, פינות גבוהות ומתחת לרהיטים נמוכים.

שירות ואחריות

לפני הרכישה, חשוב לבדוק אם מדובר ביבואן רשמי ומוכר בשוק המעניק שנתיים אחריות מלאה עד בית הלקוח, כולל הסוללה. כך, ניתן לדעת למי לפנות אם יש תקלה במוצר.

5 טיפים שישנו את הדרך בה אתם שואבים אבק

טום מק'ווי, מהנדס חברת Dyson, החברה שפרצה את הדרך בטכנולוגיות שאיבת האבק, וקיבלנו ממנו 5 טיפים מעניינים ומקוריים על הדרך הנכונה לשאוב אבק:

תשאבו לאט

אבק כולל בתוכו מרכיבים שונים, בינהם: אלרגנים, בקטריות, וירוסים וקרדיות אבק. חלקיקי אבק אלו "תקועים" באופן מכני ו/ או אלקטרוסטטי במשטחים ומצויים בעומקם של שטיחים, מזרנים וספות. המשמעות של כך היא ששואבי אבק צריכים להפעיל עוצמת שאיבה למשך זמן מסוים בכדי לשחרר אותם ממקומם ולשאוב אותם למכשיר. שאיבה איטית יותר תאפשר את הזמן הנדרש לשואב להגיע לתוצאה אופטימילית.

חזרו על אותו אזור – אך לא לעיתים קרובות מדי

מעבר על אותו משטח עם שואב האבק יותר מפעם אחת מאפשר למכשיר את האפשרות לנקות אותו טוב יותר. הפעמים הרצויות על פי מחקרים שנעשו בנושא הן פעמיים עד שלוש. מעבר לכך, לא תשיגו תוספת משמעותית לאיכות ועומק הניקיון.

שאבו אבק בתדירות גבוהה

שאיבת אבק בתדירות גבוהה ממשטחים הנמצאים בשימוש שוטף, תמנע מלכלוך להצטבר עליהם ולהתקבע בעומק שלהם. לצורך זה, שואבי אבק אלחוטיים הם מושלמים לעבודה נגישה ותכופה, ללא צורך להוציאם מאזור אחסנה, לחברם למקור חשמל ולהזיזם ממקום למקום. יתרון זה מעודד שימוש שוטף ותדיר בשואב האבק, ומונע התייחסות לשאיבת אבק כפרויקט המבוצע לעיתים רחוקות, בכל חלקי הבית בבת אחת, ורק ולאחר שאבק שקע במשטחים.

התאימו את מצב העוצמה בשואב האבק לצורך שלכם

רוב שואבי האבק כוללים מספר מצבי עוצמה המאפשרים את התאמת פעולת המכשיר לסוג המשטח ועוצמת הניקו הרצויה. מכיוון ששינוי מצבי שאיבת המכשיר משפיע על האופטימליות של פעולת הניקיון כמו גם על זמן פעולת שואב האבק, חשוב להבין את משמעות מצבי עוצמת השאיבה השונים; מצב Boost מיועד ללכלוך עיקש המצוי בעומק המשטח. מצב Eco מיועד לניקיון שוטף ורגיל. מצב Auto mode , מאפשר לשואב האבק להתאים ולשנות בעצמו את עוצמת השיאבה באמצעות חיישנים מתקדמים והאינטיליגנציה המובנית במכשיר.

הקפידו על תחזוקת שואב האבק

גם המנקה הנאמן ביותר זקוק לניקוי בעצמו וקצת יחס חם. תחזוקה שוטפת של שואב האבק, הכוללת בין השאר את שטיפת המסנן וייבושו אחת לחודש ובהתאם לרמת שימוש, ריקון מיכל האיסוף וניקוי המברשות יסייעו להבטיח את פעולת המכשיר, עוצמתו ותקינותו לאורך זמן. מה שיחסוך לכם הרבה כסף וזמן לטווח הארוך.

טיפים מנצחים לניקוי ותחזוק שואב האבק

כידוע, גם השואבים שלנו זקוקים מדי פעם לתחזוקה וניקיון וזו בדיוק ההזדמנות הנכונה לעשות זאת. הנה כמה טיפים של דייסון לשמירה על תקינות ויעילות שואבי האבק ולהשגת עוצמת שאיבה מקסימלית.

ניקוי מסננים

המקום בו חלק גדול מהקסם הטכנולוגי של שואבי דייסון מתרחש הוא במסננים. האוויר עובר סינון דרך המסננים הקולטים את הלכלוך בדרכו אל מיכל האיסוף וגם ביציאת האוויר החוצה אל חלל החדר. המסננים הללו רחיצים וזקוקים לשטיפה, וזאת בכדי למנוע תופעות של סתימה ואיבוד עוצמת שאיבה. המסננים של דייסון בעלי צורת קונוס או כוס (תלוי בדגם השואב).

יש לשטוף את המסנן לפחות אחת לחודש בעזרת מים וסבון כלים. יש להרטיב את המסנן במים ולהוסיף סבון כלים. יש להכניס את הסבון אל תוך סיבי המסנן ולבצע פעולות שפשוף ללא מים זורמים, מים מלוכלכים יטפטפו מהמסנן. יש לשטוף במים זורמים עד לקבלת מים צלולים. יש לחזור על הפעולות במידה ויש צורך בשטיפה חוזרת.

לאחר השטיפה יש לנער את המסנן מעודפי מים. יש להניחו במקום מאוורר ו/או בשמש כאשר פתח המסנן מופנה כלפי מעלה. לאחר הייבוש, יש לוודא שהמסנן ייבוש לחלוטין לפני הרכבתו מחדש חזרה אל השואב. ניתן לבדוק זאת ע"י לחיצה על חלקו הפנימי של המסנן ולוודא שהוא יבש לגמרי. ההמלצה היא לייבש את המסנן לפחות 24 שעות או עד לייבוש מלא (יתכן גם זמן ארוך יותר בהתאם לתנאי מזג האוויר). חשוב לסובב את המסנן עד לנעילה מלאה להפעלת המכשיר.

על מה כדאי להקפיד?

אל תשטפו את המסנן במדיח כלים
גם אם הפילטר איננו נראה מלוכלך, הוא מחביא בתוכו אבק ולכלוך ולכן הקפידו לנקותו
גם אם שכחתם לנקות את המסנן לתקופה ממושכת, לאחר הסרתו מהמכשיר וניקויו, השתמשו בפן עם רוח קרה באזור חור המגרעת של המסנן בכדי להסיר משם לכלוך שהצטבר
החזירו את המסנן לשואב רק לאחר ייבוש מוחלט ומבלי שתיוותר בו לחות כלשהי. הרכבת מסנן רטוב או לח תגרום לנזק בלתי הפיך קורוזיה.

ניקוי מברשות

המברשות בשואבי האבק של דייסון, לשטיחים, רצפות, ספות ומזרנים, זקוקות אף הן לניקוי ותחזוקה. יש לנקות את המברשות הראשיות לעיתים קרובות (אחת לחודש ובהתאם לרמת השימוש) כדי למנוע נזק למנוע המברשת. יש לפרק את המברשת באמצעות מטבע ע"י פתיחת הסוגר בצידה החיצוני של המברשת, לנקות את גליל המברשת ולהסיר לכלוך ושיער הכרוך על המברשת. בנוסף יש לנקות הצטברות שיער ולכלוך מהצירים בגוף המברשת. ניקוי שיער שנכרך על המברשת ועל הצירים, יקל על תפקוד המברשת ולא יגרום לנזק עתידי ובלתי הפיך. שמירה ותחזוקה נכונה של המברשת יאפשרו שימוש במברשת ללא תקלות לאורך זמן.

על מה כדאי להקפיד?

לאחר פתיחת ופירוק יחידת המברשת, אם מבחינים בשערות שנתפסו במנגנון המברשת יש לגזור אותן בזהירות באמצעות מספריים ולהסירן
את המברשות יש לנקות באמצעות מטלית עדינה, יבשה או לחה קלות, ללא שימוש במים זורמים. יש להניח למברשת להתייבש באופן מלא במידה ומשתמשים במטלית לחה.
יש לציין כי המברשות ממונעות וחל איסור על שימוש במים.

ניקוי מיכל האיסוף

מיכל האיסוף השקוף הוא המקום בו כל הלכלוך שנאסף על ידי שואב האבק של דייסון מצטבר. אף שבאופן שוטף מספיק לרוקן את המיכל מתכולתו, יש להקפיד לנקות מדי פעם גם את המיכל עצמו. גם החלקים המחברים בין גוף השואב למוט ובין המברשת למוט נוטים לצבור לכלוך, כך שאם אתם מנקים את שואב הדייסון שלכם, כדאי לשים לב גם לחיבורים הקטנים.

על מה כדאי להקפיד?

את המיכל השקוף יש לנקות באמצעות מטלית יבשה או לחה קלות תוך הוצאת שאריות האבק והלכלוך מחלקו הפנימי של המיכל. יש לעבור על החיבורים בין גוף שואב האבק למוט, ובין המברשת למוט באמצעות שימוש במטלית יבשה או לחה.

עבודה במצב מקסימום MAX

מצב מקסימום MAX או מצב Boost (בהתאם לסוג השואב) מיועד לשאיבה בעוצמה מוגברת למקרים קיצוניים בלבד. שימוש בפעולה זו מקצרת את זמן העבודה של השואב. אין להשתמש במצב Boost /MAX בשימוש קבוע. שימוש במצב Boost /MAX באופן קבוע מקצר את משך חיי הסוללה ויכול לגרום להתחממותה. מצבי השאיבה הנוספים הקיימים בשואב, מקנים עוצמת שאיבה עוצמתית לאורך זמן לשימוש ארוך יותר.

שימוש בתחנת עגינה וטעינה

מומלץ להתקין את תחנת הטעינה והעגינה על הקיר ולאחסן בה את השואב והאביזרים כדי מנוע נפילות של השואב ונזק למוט או לחלקים אחרים שעלולים להישבר או להיסדק. יש

על מה כדאי להקפיד?

להוציא את השואב מהמטען לפני ההפעלה. השואב לא עובד כאשר מחובר אליו מטען.
את תחנת העגינה והטעינה מומלץ לתלות בגובה של כ- 140 ס"מ כדי לאפשר שליפה קלה של השואב וכן שהמברשת המחוברת למוט לא תיגע ברצפה ותהיה בגובה של כ- 10 ס"מ ממנה.

שימו לב!
לאחר כל פעולת ניקיון יש להשיב את החלקים לשואב האבק רק לאחר ייבוש מוחלט
שואבי האבק הינם מכשירים חשמליים, ולכן יש להימנע מחדירה או מגע של מים, דבר העלול לגרום נזק למכשיר.

לפרטים נוספים מומלץ והכרחי לקרוא את הוראות הבטיחות המצורפות לשואב.











תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגל'ה- ילדים אופים בכפר הילדים מל"י כרמיאל

פיליפס אוונט משיקה פתרון חדש להאכלה מבקבוק המאפשר לתינוק לשלוט בקצב ההאכלה, בדומה להנקה

מהיום קל לרדת במשקל בזכות השף הבריא