פסטיבל פנטזיה של אביב בגן הבוטני בירושלים



פסטיבל פנטזיה של אביב בגן הבוטני בירושלים

מיפגש עם חוקרת צמחי קסם, שדון שובב, גמד סיפורים ופיה קסומה * סיורי טבע למשפחות * סיורי פריחה צבעוניים ברחבי הגן * סיורים בחממה הטרופית * תחרות צילום פרחי הבר נושאת פרחים

חוה"מ פסח 26.3-2.4



הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם נמצא כעת בשיא פריחתו: מרבדים פרושים של כלניות, נרקיסים, צבעונים, אירוסים, תורמוסים, נוריות, שקדיות, אגסים ועוד. בפסח הקרוב מזמין הגן את הציבור הרחב, קטנים וגדולים, ליהנות מפסטיבל אביב מרהיב בתקופה היפה ביותר בשנה. במסגרת הפסטיבל דמויות מהפנטזיות יקבלו את פני הבאים ויבלו עימם במרחבי הגן השונים.

בדשא המפל תקבל את הבאים חוקרת צמחי הקסם ותעניק לכל ילד חוט בסיס לתליון קמע אותו ייצרו יחד מחומרים טבעיים כגון בלוטים, אצטרובלים, עלים אשר לוקטו בגן ויקשטו בעזרת חרוזי עץ ועלי כותרת צבעוניים. חוקרת יצורי הקסם תוביל את המשתתפים למיפגש עם שדון שובב בשביל התגליות ,שם בעזרת ארגז חול מיוחד ואמצעי המחשה ילמד השדון את המבקרים כיצד מבדילים בין עקבות ציפורים, דורבנים ושועלים ובין עקבות שדונים וטרולים למשל.

במרפסת תצפית במעלה הגבעה יפגשו המבקרים בגמד סיפורים אשר יספר לכולם כמה סיפורים מהמיתולוגיות והאגדות הקשורות בצמחים, פרחים ועצים.

בין צמרות העצים יפגשו המשתתפים בפיה הקסומה אשר תחוד חידות ותשחק במשחק זיכרון פרחוני לאורך גשר הצמרות.

פעילויות פסטיבל פנטזיה מתאימות בעיקר לגילאי 3-10 ולכל מי שמעונין לבלות מספר שעות של בילוי משפחתי בטבע אליו כה התגעגענו.

סיור בחממה הטרופית מכניס את מבקרי הגן לתוך פנינת יופי טבעית בה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. בחממה הטרופית כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים בעלות סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול. הסיור מיועד לכל המשפחה ונגיש לעגלות וכיסאות גלגלים

בנוסף, מהלך ימי הפסטיבל ייערכו גם הדרכות וסיורים בוטניים מרתקים בחלקת אפריקה בהן ילמדו המשתתפים אילו צמחים יכולים היו לעזור לבני ישראל לשרוד את יציאת מצרים, בנוסף יתקיימו סיורי פריחות ברחבי הגן.

כמו כן, במהלך חול המועד תתקיים תחרות צילום פרחי הבר של הגן הבוטני, במסגרת המיזם להצלת פרחי הבר ע"ש נחמה ריבלין מוזמן הקהל לשלוח צילומים של פרחי הבר שבגן הבוטני או פרחי בר שצמחו מהזרעים שהגן הבוטני הפיץ במסגרת המיזם. הצילומים הזוכים יזכו בפרסים ובנוסף יוצגו בתערוכה בגן הבוטני.

קצת על הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים - הגן הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ- 6600 מינים וזנים של צמחים שונים מכל העולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, מרכז וקדמת אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מראות ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.


שעות וימי פעילות במהלך חול המועד פסח ( פעילות השחקנים תתחיל בשעה 10:00)

יום שישי 26.3 שעות 9:00-16:00 כניסה אחרונה ב 15:00

יום שבת 27.3 - ערב פסח- 09:00-17:00 - כניסה אחרונה 16:00

יום ראשון 28.3 - 09:00-17:00 - כניסה אחרונה 16:00

חול המועד פסח: ב', ג', ד', ה' - 29.3-1.4 09:00-17:00 - כניסה אחרונה 16:00

יום שישי 2.4 09:00-16:00 - כניסה אחרונה 15:00



מחיר כניסה לילד או מבוגר 35 ₪.

ילדים ירושלמים ללא תשלום בהצגת ת.ז וליווי ההורים. מנויי הגן : ללא תשלום בהצגת תעודת מנוי

*הפעילות מתקיימת בהתאם למזג האוויר והנחיות התו הסגול. יש להתעדכן באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

לפרטים נוספים: הגן הבוטני 02-6794012


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגל'ה- ילדים אופים בכפר הילדים מל"י כרמיאל

פיליפס אוונט משיקה פתרון חדש להאכלה מבקבוק המאפשר לתינוק לשלוט בקצב ההאכלה, בדומה להנקה

מהיום קל לרדת במשקל בזכות השף הבריא