הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים פתח את שעריו לציבור הרחב לפי הנחיות משרד הבריאות עם תערוכה חדשה

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים פתח את שעריו לציבור הרחב לפי הנחיות משרד הבריאות עם תערוכה חדשה ומרחבי עבודה ולמידה שיתופיים 

הכניסה לילדי ירושלים חינם 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם פתח שעריו בפני הקהל על פי הנחיות משרד הבריאות. 




במהלך השבועות האחרונים עמלו בגן על תערוכת אמנות עכשווית חדשה – בחזרה אל הטבע, ביוזמת הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים ובשיתוף קרן אאוטסט לאמנות עכשווית. התערוכה החדשה שאצרה הדס מאור, פתוחה כבר לקהל וכוללת כ-15 עבודות פיסול גדולות של אמנים עכשוויים מובילים שהותאמו במיוחד לתנאי תצוגה בגן. בין העבודות יצירות איקוניות של אמנים כמו מנשה קדישמן ודני קרוון, עבודות של אמנים ותיקים כמו ציבי גבע, יהודית סספורטס וסיגלית לנדאו, ועבודות של אמנים צעירים יותר כמו אלה ליטביץ, יערה צח, סאהר מיעארי, משה רואס ועוד. 

בנוסף, הקימו בגן הבוטני POP UP HUB - סביבת עבודה ולמידה ייחודית באוויר הפתוח, המאפשרת אינטראקציה בין צעירים וסטודנטים במרחב בטוח. המיזם מאפשר לכל דורש להגיע וליהנות מפינת עבודה נוחה, שקעי חשמל, wifi, עמדת קפה ונוף שמשרה שלווה ורוגע. לכל מי שזקוק למרחב עבודה ולמידה חליפי זה המקום והכל על פי הנחיות משרד הבריאות . 



הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים משתרע על 120 דונם וניתן להכניס בו מאות רבות של אנשים בו זמנית על פי הנחיות משרד הבריאות. 

הגן הבוטני דואג לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים ומבקר את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור. 



בשל הצורך בבקרה על כמות המבקרים ורמת מיגונם, מחויבים המבקרים בהנחיות הבאות: 

המבקרים יתבקשו לנוע בגן תוך שמירה על מרחק בין משפחות ולהימנע מהתקהלות של למעלה מ-20 איש; כל מבקר מחויב במדידת חום שמבוצעת בכניסתו לגן (לא תותר כניסה למי שחום גופו עולה על 38 מעלות); כל מבקר חייב להצטייד במסכה אישית (למעט הפטורים מהחובה על פי הנחיות שבתוקף). 



הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,400 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מופעי שלכת ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה. 

ברחבי הגן האלונים מלאי בלוטים יפים ומגוונים. בחלקת אסיה תוכלו ליהנות מאבות הבר של עצי הפרי וביניהם אגסים ותפוחים. בפינת פרחי החודש שלל פרחי סתיו מרגשים, ביניהם סתווניות, נרקיסים ורקפות. בחלקת אמריקה ואירופה מתחילים מופעי השלכת. 



תום עמית, מנכ"ל הגן הבוטני מציין כי: "מיד עם ההקלות בסגר, אנו מאושרים להודיע שבהתאם להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול, הגן יפתח את שעריו לכל תושבי ירושלים וישראל כולה. אני ממליץ בחום להגיע לבקר במרחבים האדירים של הגן וליהנות מהפריחות, המים הזורמים, מהאוויר, מהתערוכה היפייפיה, ממראות וניחוחות הטבע שנמצא כרגע ו..מקצת שפיות". 



שעות הפתיחה: 

ימים א'-ה': 9-17 

יום ו': 9-14 

שבת : 9-17 



הוראות הגעה- יש לרשום בווייז: "גן בוטני חניון תחתון". זה שער הכניסה הראשי היחיד שפתוח. 



מחיר כניסה לגן רגיל: 35 ₪ סטודנט: 25 ₪. מנויים: חינם. ילדים ירושלמים עד גיל 18- חינם 

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012 באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגל'ה- ילדים אופים בכפר הילדים מל"י כרמיאל

פיליפס אוונט משיקה פתרון חדש להאכלה מבקבוק המאפשר לתינוק לשלוט בקצב ההאכלה, בדומה להנקה

מהיום קל לרדת במשקל בזכות השף הבריא