ליאור כלפון ודוד דאור הצטרפו לעשרות אמנים מאיחוד האמירויות ומישראל המשתתפים באוסף "אמנים שולחים שלום" של ד"ר פישר



ליאור כלפון ודוד דאור הצטרפו לעשרות אמנים מאיחוד האמירויות ומישראל המשתתפים באוסף "אמנים שולחים שלום" של ד"ר פישר 




בימים אלה פרסמה תשלובת ד"ר פישר באמצעות דורון פולק, אוצר אוסף האמנות "אמנים שולחים שלום" של ד"ר פישר, קול קורא לאמנים מישראל ומאיחוד האמירויות לקחת חלק בפרויקט חדש לכבוד הסכם השלום שנחתם החודש. מדובר באוסף אמנות, הכולל יצירות של אמנים מכל העולם, אשר עוסק בנושאים של שלום, סבלנות סובלנות, שיתוף פעולה והכלה. 

בכדי לייצר את שיתוף הפעולה, חברו נציגי ד"ר פישר לגלריית האמנות הרשמית של אוניברסיטת NYU באיחוד האמירויות והוציאו יחד קול קורא לאמנים בארץ ובאיחוד האמירויות. היענות האמנים בשתי המדינות גדולה. עד כה בארץ הצטרפו לפרויקט אמנים כדוגמת יגאל ורדי, רוני סומק, זיגי בן חיים, כרמית ויצמן, אופירה אבישר ויעקב חפץ. בנוסף לכך הצטרפו גם האמנים דוד דאור וליאור כלפון, שלא מזמן הספיק אף להחלים גם ממחלת הקורונה. העבודות ירוכזו לתערוכות אשר יוצגו בארץ, באיחוד האמירויות ובאתר אוסף השלום של ד"ר פישר. 

אוסף האמנות "אמנים שולחים שלום" הוא יוזמה של דבורה ז"ל וד"ר אלי פישר, בעלה, מייסדי ובעלי תשלובת "ד"ר פישר" שהחליטו ליזום פרויקט אמנות וחינוך שימחיש את הסכנה במלחמה ובצורך המתמיד בשלום ואחווה בין הלאומים. 

חלקו הראשון של האוסף היה יצירות אמנות שבוצעו אחרי חתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים ב- 1979. על גבי מעטפות השלום, שהוציא הדואר הישראלי לציון האירוע ההיסטורי, ציירו האמנים את תחושתם ותקוותם לשלום המיוחל. לאחר מספר שנים ב- 1994 עם חתימת חוזה השלום עם ירדן, נוספו לאוסף השלום גם כמה מאות ציורים על גבי מעטפות עם תאריך היום הראשון לשלום עם ירדן. האוסף המשותף הוצג ברחבי העולם ובמוזיאונים מובילים. 

עתה, עם חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות, יוזמים בד"ר פישר אוסף אשר ינציח את הסכם השלום בין איחוד האמירויות לישראל. לטובת המהלך, עוצבו במיוחד מעטפות עליהן הסמלים של שתי המדינות: סמל הנץ של האיחוד האמירויות ויונת השלום של ישראל, המעניקה ענף של זית לנץ. 

לדברי ד"ר אלי פישר, נשיא תשלובת ד"ר פישר, "מאז ומעולם הייתי משוכנע שהתעשייה מצליחה היכן שהתרבות פורחת ושתפקידה של התעשייה הוא לתת יד לצמיחה התרבותית, לצד פעילות כלכלית, תוך שיתוף פעולה עם ארגונים חברתיים. לכן החלטנו אשתי ואני ליצור קרן המוקדשת לנושאים המשלבים אמנות ושלום תוך עידוד השתתפותם של אמנים מרחבי העולם. יש מן המשותף בין האמנות והתעשייה," מוסיף ד"ר אלי פישר, "הצורך התמידי לחשיבה יצירתית ומקורית היא המקור לכל פעילות חדשנית ודינמית. זו הייתה אותה יצירתיות שהניעה אותי ואת אשתי לפני חמישים שנה לייסד את המפעל הראשון שלנו בעצמנו בבניין קטן בבני ברק."

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגל'ה- ילדים אופים בכפר הילדים מל"י כרמיאל

פיליפס אוונט משיקה פתרון חדש להאכלה מבקבוק המאפשר לתינוק לשלוט בקצב ההאכלה, בדומה להנקה

מהיום קל לרדת במשקל בזכות השף הבריא