לקראת שבוע המודעות הבינלאומי לבטיחות באש


לקראת שבוע המודעות הבינלאומי לבטיחות באש – טיפים להישמרות מהאסון הבא – מאת רן שלף, מומחה במדעי האש וחוקר דליקות, יועץ חברת safe dreams - שפיתחה מזרן תינוקות פטנט חסין אש ללא מעכבי בעירה 

שבוע המודעות הבינלאומי לבטיחות באש חל מידי שנה בין התאריכים 4-10/10, מטעם האיגוד הלאומי של ארה"ב לסיכוני אש, בטיימינג משמעותי לקראת סתיו/חורף. רוב מקרי המוות משריפות – מתרחשים בתוך הבית. 

כיצד למנוע את האסון הבא? טיפים ועצות מאת רן שלף, מומחה במדעי האש וחוקר דליקות- יועץ חברת safe dreams – שפיתחה מזרן תינוקות פטנט חסין אש ללא מעכבי בעירה. 




"רוב מקרי המוות משריפות – מתרחשים בבית. בחורף אנו רואים עלייה במספר הדליקות; חימום שאינו תחת שליטה כאשר אנחנו ישנים, מסוכן שבעתיים, מעלה בצורה ניכרת את מספר הנפגעים בדליקות אלה" מסביר רן שלף, מומחה במדעי האש וחוקר דליקות בעל 32 שנות ניסיון במחלקה לזיהוי פלילי, מערך הכבאות של ישראל. בארץ מתחממים במיוחד בעזרת אמצעי חימום, ופחות עם מזגן. חלק מהאמצעים מסוכנים. אף אחד אינו מעוניין, להתעורר בבהלה באמצע הלילה לבית מלא עשן וריח של שריפה, בוודאי לא כאשר בבית נמצאים בני משפחתו. 

כיצד נחמם את הבית בצורה בטוחה למניעת שריפה? 

מפזר חום – מחמם בצורה מהירה אך נקודתית. הוא הופך להיות מסוכן כאשר מכסים את פתח יציאת האוויר. לעתים, בשל חוסר תשומת לב או חוסר ידע, הפתח נחסם. זהו מתכון בטוח לדליקה! השאירו את פתחי האוויר חשופים ותנו לאוויר לזרום! 

תנור ספירלה – זול, מחמם טוב אבל מסוכן. מדי שנה פורצות דליקות בהן מעורב תנור ספירלה. התנור מקרין חום והוא עשוי לגרום לדליקה גם ללא מגע ישיר בין התנור לחפץ בעיר כגון מזרן או שמיכה. המלצה: אל תשתמשו בתנור ספירלה לחימום ביתכם. הזהירו גם את בני הגיל השלישי משימוש בתנור ספירלה. הוא מסוכן! 

רדיאטור – המכשיר המומלץ ביותר לחימום. מחמם בצורה איטית אך בטוחה. לא יוצר להבה חיצונית ומחמם את החלל, לא כמו במפזר חום נקודתי. מומלץ להשתמש ברדיאטור שאינו מוקד מסוכן לילדים, כזה שלא יוכלו להכניס את הידיים. הימנעו מייבוש או חימום פריטים בעזרת רדיאטור. 

נרות – בקרוב נחגוג את חג החנוכה. אנו מדליקים נרות בכל ערב שבת. לעתים אנו מבשמים את הבית בנרות ריחניים. זכרו: נרות גורמים מדי שנה למספר רב של דליקות בדירות מגורים. על מנת להישמר, הקפידו בהדלקת נרות רק כאשר אתם ערניים. וודאו שהנרות כבויים כאשר אתם הולכים לישון. שימו לב לא להשאיר ליד הנרות חומרים דליקים כמו פלסטיק, ניירות, עיתונים, תרסיסים, חומרי ניקוי או מזרן שינה. 

מזרן לא דליק וללא מעכבי בעירה – ב-70% ממקרי המוות עקב שריפה בבית, מעורב מזרן דליק הנחשב למטען אש. המזרן מורכב מפוליאוריתן - חומר דליק בעל נקבוביות אויר כדי ליצור את הרכות של המזרן, אך השילוב ביניהם מאפשר בעירה. "אם ישאלו אדם מה עדיף: לישון על מזרן פוליאוריתן, או לישון על מזרן שמכיל בנזין – מבחינת הנתונים המדעיים, הוא אמור להעדיף לישון על בנזין. עד כדי כך." אומר שלף. בעבר הייתה דילמה בין שימוש במזרונים שנדלקים בקלות לבין מזרונים המכילים מעכבי בעירה המכילים חומרים מסוכנים כגון ברום. חברת Safe Dreams פתרה את הדילמה: המזרן המיוחד שלה הוא פטנט ייחודי, אינו נדלק ואינו מכיל חומרים מסוכנים, ועשוי משרף עצים ידידותי לסביבה. תעודת ביטוח של כל הורה. 

משחקי ילדים – ילדים לא רק אוהבים לשחק בסמי הכבאי, הם גם אוהבים לשחק באש ולנסות להיות כמו הגדולים שיכולים לעשות את זה. הסכנה אצל ילדים היא שהם בעלי קושי למלט את עצמם כשפורצת דליקה. לא בהכרח שיבינו את גודל הסכנה ולכן לא תמיד יש להם את הידע להתמודד עם סיטואציות קשות והישרדותיות. "הרחיקו מהישג ידם של ילדים: מצתים, גפרורים או כל חומר שיכול להבעיר אש. האירועים הכי קשים שחוויתי היו דליקות בחדרי ילדים", משתף רן שלף. 

גלאי עשן – "התקינו גלאי עשן", "זוהי המלצה מצילת חיים". אמנם גלאי עשן לא ימנע נזק לרכוש, אך ימנע פגיעה בנפש! הגלאים, אשר מגיבים לעשן כבר בשלבים ראשונים של הדליקה, יתריעו בפני הבית ויאפשרו הימלטות לפני שהדליקה מתפתחת. התרעה זו חשובה שבעתיים בזמן השינה. גלאי עשן מציל חיים בעלות זניחה לכל משפחה. 


לסרטון מבחן האש:https://www.youtube.com/watch?v=FGkGAmXBQLE . 

המזרן מגיע במספר גדלים סטנדרטיים, מחירו הינו 920 שקלים וניתן להשיגו באתר החברה: https://www.safe-dreams.com/

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגל'ה- ילדים אופים בכפר הילדים מל"י כרמיאל

פיליפס אוונט משיקה פתרון חדש להאכלה מבקבוק המאפשר לתינוק לשלוט בקצב ההאכלה, בדומה להנקה

מהיום קל לרדת במשקל בזכות השף הבריא