בצל האתגרים - נפתחת עונת האבוקדו בישראל



בצל האתגרים - נפתחת עונת האבוקדו בישראל

בהשפעת מלחמה ממושכת: "חקלאי גרנות" מסכמת עונה מוצלחת לאבוקדו הישראלי




יבול האבוקדו של מגדלת ומשווקת האבוקדו של תאגיד הקיבוצים גרנות, הסתכם בכ-45 אלף טון, כשהזנים האס, אטינגגר פינקרטון וריד הובילו את המכירות בשוק המקומי ובייצוא • גיורא מרום, מנכ"ל קבוצת "חקלאי גרנות": למרות האתגרים הרבים בעיסוק בחקלאות בישראל המצויה במלחמה מזה כשנתיים ובשוק תחרותי, הצלחנו לעמוד באתגרים ולהביא אבוקדו איכותי לצרכנים ותמורות טובות לחקלאים"

למרות המלחמה, אתגרי שינוע וניהול עובדים ומאבקים בשווקי הייצוא, מסכמת "חקלאי גרנות", מגדלת ומשווקת אבוקדו ופירות הדר לרשתות המזון, הנמצאת בבעלותם של החקלאים מהקיבוצים והמושבים החברים בתאגיד גרנות, עונה מוצלחת ביבול האבוקדו. בסך הכל שיווקה גרנות כ-45 אלף טון אבוקדו, לעומת 48 אלף טון בשנה שעברה. כ-70% מהתוצרת יוצאה לחו"ל למדינות אירופה ורוסיה, גם השנה אבוקדו מסוג האס הוא הזן המבוקש ביותר בעולם, אחריו זנים פינקרטון, גליל, אטינגר וריד המבוקשים גם בישראל, בה זינקה הצריכה לנפש לכ-12 ק"ג אבוקדו בשנה.

"חקלאי גרנות" פועלת בכל תהליך הגידול והשיווק של הפרי, מהשתיל ועד למדף, עם התמקדות בגידול ושיווק אבוקדו והדרים לצד בננות, מנגו, פלפלים בצל ועוד. לחברה עשרות אלפי דונמים של מטעים ופרדסים בשיתוף עם משקי גרנות וחקלאים מרחבי הארץ. בית האריזה לאבוקדו של גרנות נחשב לאחד הגדולים והמתקדמים בעולם ומהווה דוגמא לקידמה טכנולוגית ולשיטות עבודה חדשניות, תוך עמידה בתקנים מחמירים הן בגידול והן בשמירה על איכות הסביבה ובצמצום טביעת הרגל הפחמנית של כל תהליך הגידול, המיון והשיווק. בימים אלו שוקדת הקבוצה על תכנון והקמה של בית אריזה חדש אשר יהיה מוביל עולמי בתחומו ויעניק לחקלאים בית חם ויתרון תחרותי.

בעבר שיווקה גרנות את תוצרתה דרך חברת "מהדרין", אך כיום, לאור הוצאה לפועל של החלטות אסטרטגיות והקמת צוותים איכותיים, נבנו מערכים עצמאיים לשיווק התוצרת בחו״ל ובישראל. כמו כן הוקם פרויקט בקנייה, כ- 4,500 דונם של אבוקדו, במטרה לספק ללקוחותיה בשווקים הבינלאומיים, רשתות השיווק הגדולות והמשמעותיות באירופה וברוסיה, פרי לכל אורך השנה ובתקופת הקיץ ההפוכה לעונת הפרי הישראלי, הפיכתה לשחקן בינלאומי אשר מספק אבוקדו ללקוחותיו 52 שבועות בשנה תחזק את המיצוב של גרנות בשווקים ותסייע לה להביא תמורות טובות יותר לחקלאי הישראלי.

לדברי גיורא מרום, מנכ"ל קבוצת "חקלאי גרנות", "למרות האתגרים הרבים של לעסוק בחקלאות במדינה הנמצאת בלחימה כמעט שנתיים, הצלחנו לסיים עונה טובה באבוקדו". לדבריו, למציאות הזו יש השלכות כבדות על הכל – החל בגידול עצמו, דרך שינוע התוצרת החקלאית, ניהול כוח האדם וכלה באווירה העוינת נגד ישראל בשווקי היצוא. "בכל זאת, בהרבה עבודה קשה, התמודדנו עם האתגרים בהצלחה והבאנו אבוקדו איכותי לצרכן ותמורות טובות לחקלאים שלנו".

גם השוק המקומי לא עשה הנחות לחקלאים. "היה מאתגר מאוד", אומר גיורא מרום. לדבריו, בשנים האחרונות ניטעו מטעים רבים של אבוקדו בארץ, חלקם על ידי מגדלים פחות מקצועיים שלא מקפידים על איכות הגידולים והמוצר. הם פוגעים גם במגדלים האחראים וגם בצרכנים עצמם. לטענתו, נושא האיכות אני מקבל את הפוקוס הנדרש בשוק הישראלי, גם בגלל הלחץ המתמיד מצד גופי השיווק הגדולים. "הגופים המסחריים לוחצים בעניין המחיר, וכמעט לא מדברים על איכות. זו טעות – גם החקלאים האחראים נפגעים, וגם הצרכנים מקבלים מוצר פחות טוב".

בימים אלה פותחת גרנות את עונת האבוקדו הבאה וגם השנה צופה ומקווה החברה ליבול גבוה ואיכותי. כל אלה ועוד יידונו בכנס השנתי שתקיים בחברה ב-8 בספטמבר בקיבוץ רמת הכובש, בהשתתפות שר החקלאות ומובילי ענף החקלאות והקמעונאות בישראל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ULIKE – המותג המוביל בעולם בתחום הסרת השיער הביתית – מגיע לישראל

"מעדני יחיעם" משיקה נקניק חדש בסדרת COLLECTION:

המכולת ההיסטורית של צפת תיפתח מחדש לאחר כ- 45 שנה תחת המותג שי מרקט!