תערוכה קבוצתית חדשה: העוסקת בנוף אנושי באמצעי המדיה שונים ציור, צילום ופיסול



תערוכה קבוצתית חדשה:

העוסקת בנוף אנושי באמצעי המדיה שונים

ציור, צילום ופיסול


התערוכה מוצגת בגלריית האמנים של קניון עופר רמת אביב

פתוחה לקהל הרחב בין התאריכים 20.10.21 – 15.11.21




תערוכה קבוצתית חדשה תיפתח השבוע בגלריית האמנים בקניון עופר רמת אביב, העוסקת בנוף אנושי באמצעי המדיה השונים: ציור, צילום ופיסול. בתערוכה מציגים ארבעה אמנים ישראליים: יהודה וגמן- המציג תערוכת צילומים משנות ה -70 ועד היום, דרורה שוורץ- המציגה תערוכה של פסלי ברונזה, בעיקר של דמויות נשיות, איריס אלוני - מציגהתערוכת ציורים הנעים בין המופשט לפיגורטיבי באקריליק על בד, ומירב סלמן- מציגה תערוכת פורטרטים של נשים וציורים בנושא הים בסגנון אכספרסיבי המתכתב בחלקו עם הפופ ארט.

האמן יהודה וגמן– נולד בשנה שלפני הקמת המדינה וגדל בקיבוץ שדות ים, שהוריו אהרון וחדווה היו ממקימיו. עסק בחינוך ובחקלאות ושירת בצבא קבע בתפקידי פיקוד והדרכה. מתגורר כיום באור עקיבא ובשנים האחרונות מלמד במכינה "תבור" להכשרת מנהיגות צעירה בנצרת עילית. "התחלתי לצלם בגיל 15 ואני ממשיך בכך גם היום. את אבי, אהרון, שהיה ממקימי הקיבוץ, צילמתי עם הסיגריה הקבועה שלו מתישהו בשנות השישים של המאה הקודמת. במהלך השנים מצאתי עצמי מתמקד בעיקר בצילומי חטף של אנשים ומצבים המעוררים את סקרנותי. התמונות המוצגות כאן הן חלק מאוסף הצילומים שלי משנת 1963 ועד ימינו, המופיע בספר 'סקרנות' ".

האמנית דרורה שוורץ–ילידת 1938, מתגוררת ברמת אביב. יוצרת ומפסלת. כבתו של אב שהיה אורג-יד, חומר ויצירה תמיד משכו אותה. התחילה את דרכה בחימר – בקדרות ידנית אינדיאנית ומשם עברה לקדרות על אבניים שכללה גם ראקו (שריפה בסגנון יפני). בצילם של דודה הצייר(האמן יחיאל קריזה) ושל האיש שנישאה לו, פרופ' זק שוורץ, שהיה אמן אנימציה, ומתוך יראת כבוד לאמנות שהייתה מוקפת בה, לא העזה ליצור בעצמה,עד שפגשה לפני כ-15 שנה את האמניות טליה קיין ואורית פוביצר, שהזמינו אותה לסטודיו שלהן ולימדו אותה את רזי הפיסול. בשנים האחרונות היא לומדת אצל הפסלת רחל ויזנר רגב ופסליה היוו לה השראה רבה. "הפסלים שפיסלתי לאורך השנים מוצגים בבייתי והיו פתוחים לסיורים מאורגנים. ערכתי תערוכות בגינת ביתי ובשנת 2019 נבחרו שניים מפסליי להיות מוצגים בסאטורה גלרי בגנואה שבאיטליה."

האמנית מירב סלמן– "לפני שסוגרים את הים" - תערוכתה של סלמן המוצגת בגלריית האמנים של רמת אביב היא המשך לתערוכת היחיד הראשונה שהוצגה בקיץ האחרון ביפו העתיקה: "חשופה". סלמן, אמנית אוטודידקטית העוסקת רבות בנושא נשים,מציגה הפעם סדרה של עבודות חדשות שרובן עוסקות בנושא

הים, ומקצתן הן פורטרטים נשיים, אחד מהן הוא של הזמרת הנודעת נינט. לפני כחמש שנים, כשהיא בת 45 החלה סלמן לצייר ומאז היא לא מפסיקה. את מקום השרבוט שהיה תמיד חלק מחייה, בעיקר לטובת

ריכוז ומיקוד, תפסו בדי ציור גדולים, צבע ומכחול. סלמן מציגה נשים אנונימיות, יומיומיות, לרב חזקות, עוצמתיות, מישירות מבט ובטוחות בעצמן אך לעיתים פניהן מוסתרות על ידי כובע, שיער או שהן מפנות את הגב. לעולם לא מתוך ניכור אלא מתוך חשש להיחשף ולהתגלות ממש כמו סלמן עצמה. ניכר כי לאמנית יש אהבה גדולה לדמויות אותן היא מציירת, היא מספרת דרכן סיפור, והסיפור שלהן מתערבב בסיפור האישי שלה. לעיתים הסיפור לקוח מעולם פנימי אישי, מעולמות של דמיון ופנטזיה, ולעיתים הסיפור לקוח מהמציאות עצמה. לעיתים,כמו בדיוקנאות, הסיפור מסופר דרך הבעות הפנים ולעיתים דרך הגוף או חלקיו. העבודות מתאפיינות בצבעוניות עזה, לעיתים דרמטית וקונטרסטית ובמשיכות צבע חדות. הסגנון נוטה לפופ ארט, והמסר העובר דרכן הוא של אופטימיות, שמחה והעזה.

האמנית איריס אלוני – מעצבת גרפית וציירת, חיה ויוצרת ברמת גן, נשואה ואם ל-2.״הציור הוא ההשתקפות הכי טהורה של התודעה שלי ברגע היצירה״. איריס מציירת מאז ומתמיד ולמדה אצל מורים רבים לאורך השנים, ביניהם ארם גרשוני. בשנים האחרונות היא יוצרת במסגרת קבוצת "צבע הדברים", בראשותה של האמנית ברוריה הסנר.הסדרה שמוצגת בתערוכה מצויירת בצבעי אקריליק על בד, והיא נעה בין המופשט והפיגורטיבי בחיפוש אחר מרחב הבעה אישי בין שני העולמות. בחלק מהציורים הצבעוניות עזה ודרמטית ובחלקם העבודות עדינות ורכות מאוד. מה שמביע את המנעד הרחב של הלכי הרוח והיכולת המגוונת של האמנית להתבטא ברבדים שונים. לאורך השנים הציגה תערוכת יחיד והשתתפה בתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו”ל.

את התערוכה אצרה איילת אמוראי – בירן.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב, תוצג על הקיר החיצוני של הקניון הפונה לרחוב איינשטיין, בין ״ארקפה״ ל״גרנד קפה" התערוכה תתקיים בין התאריכים 20.10.2021 – 15.11.2021 בכל שעות היממה – פתוחה לקהל הרחב.

אירוע השקה חגיגי יערך ביום חמישי ה28.10.21 בשעה 19:30 יערך בקניון (בהתאם להנחיות משרד הבריאות) בגלריית החלונות המוזיאליים של הקניון. הכניסה חופשית, בארוע יתקיים מפגש עם האוצרת והאמנים וכן מופע של הרכב ג'אז.



התערוכה פתוחה החל מ20.10 עד ה15.11 לקהל הרחב

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגל'ה- ילדים אופים בכפר הילדים מל"י כרמיאל

פיליפס אוונט משיקה פתרון חדש להאכלה מבקבוק המאפשר לתינוק לשלוט בקצב ההאכלה, בדומה להנקה

מהיום קל לרדת במשקל בזכות השף הבריא